Skip to main content
Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie

Om meer bezoekers op uw website te krijgen, kunt u verschillende strategieën hanteren. 

Meer bezoekers door zoekmachine optimalisatie

Waarom wilt u eigenlijk meer bezoekers op uw website? Wat is het doel van uw website? Heeft u dit goed omschreven in uw Internet marketing- en communicatiestrategie voor uw website?

Zoekmachine optimalisatie

Voordat u gebruik gaat maken van een van de andere strategieën is het goed om te weten dat een goed geoptimaliseerde website essentieel is bij het verkrijgen van meer bezoekers. Bij zoekmachine optimalisatie wordt de site zo optimaal mogelijk ingeregeld op de zoekwoorden die belangrijk zijn voor uw potentiele bezoekers. db8 ondersteunt bedrijven met zoekmachine optimalisatie

Het grote voordeel van zoekmachine optimalisatie is dat u na een kleine eenmalige investering over een langere periode bezoekers via organische zoekresultaten op uw site krijgt. Bij adverteren stopt de toestroom van bezoekers meteen nadat het advertentie budget op is. Overigens is zoekmachine optimalisatie niet een eenmalige actie: u dient dit zelf actief bij te houden, net als het plaatsen van nieuwe content op uw site.

Adverteren

U kunt gebruik maken van adverteren op internet. Er zijn verschillende mogelijkheden om electronische advertenties te plaatsen en daardoor meer bezoekers op uw site te krijgen. Zo kunt u via Google AdWords trefwoorden kopen. Op de Google zoekpagina's wordt uw advertentie dan bij zoekiopdrachten op die trefwoorden getoond. Sommige websites bieden de mogelijkheid om banners te plaatsen naar uw website.

Voordat u begint met adverteren dient u zich wel een aantal zaken te realiseren: Wat is uw doel met adverteren op Internet? Hoeveel advertentie budget heeft u ter beschikking? 

Adverteren via zoekmachines kost geld. Zorg dat u uw adertentiebudget effectief gebruikt en regel uw Google AdWords campagnes goed in. Als het advertentie budget op is, stopt de aanvoer van nieuwe bezoekers. Bezoekers die via de organische resultaten op uw website komen, kosten geen advertentiebudget. Zorg voor een zoekmachine geoptimaliseerde website voordat u begint met adverteren!

Gooi geen geld over de balk en bepaal de effectiviteit van uw advertentie campagnes. Zorg ervoor dat uw goede bezoekersstatistieken van uw website heeft voordat u begint met adverteren. Daarmee kunt u het effect van de advertenties bepalen.

E-mail nieuwsbrief

Houdt contact met uw klanten. Stuur regelmatig een informatieve nieuwsbrief om uw klanten op de hoogte te houden van de actuele zaken. Via een link in de nieuwsbrief komen ze soms naar uw website. db8 adviseert over en implementeert nieuwsbrief oplossingen in Joomla websites.

Social Media

Elk social medium heeft z'n eigen doelgroep en manier van communicatie. Kies de social media die het best bij uw doelgroep passen, en wees sociaal (inter)actief. Gebruik social media niet alleen om reclame te maken. db8 adviseert bedrijven die `iets` willen doen met social media.

Offsite promotie 

Websites hebben content nodig. Veel websites maken gebruik van gastschrijvers. Kies enkele sites die aansluiten bij uw doelgroep en schrijf informatieve artikelen zonder aan zelfpromotie te doen. Via een link in uw auteursprofiel kunnen geïnteresseerden alsnog op uw website terecht komen.

Offline promotie

Ook oude manieren van promotie kunnen meer bezoekers genereren. Denk bijvoorbeeld aan een coupon met actie code die op uw webwinkel kan worden verzilvert. Of aan QR codes die naar speciale landingspagina's op uw website verwijzen.

Contact

Neem contact met ons op!